אימון לנשים בהריון

רוצה הריון מוצלח? תתאמני

אימון לנשים בהריון – יש נשים רבות שחושבות שאסור להן להתאמן במהלך הריונן ומדובר על טעות נפוצה ומצערת, שכן ההפך הוא הנכון – אימון לנשים בהריון הוא דרך מעולה לשמירה על כושר, להקפדה על משקל תקין במהלך ההריון, וכן לשמירה על מורל גבוה ושלווה.

 

בנוסף יש לדעת כי אימון בתקופת ההריון משפר מאוד את היכולת להתמודד עם תהליך הלידה, כמו גם את תגובות הגוף להריון עצמו בכלל וללידה בפרט. לאחר הלידה תגלה כל מי שהקפידה על אימון לנשים בהריון שהחזרה לפעילות השוטפת, כמו גם השיבה לגוף חטוב, קלה לה במיוחד.

אימון לנשים בהריון

פילאטיס בהריון

אחת מדרכי האימון המתאימות במיוחד להריון היא פילאטיס. הפילאטיס הוא אימון גופני מדויק מאוד וגם מבוקר, שניתן להתאים אותו לאשה ההרה וכן לשלב (לשבוע) שבו היא נמצאת במהלך הריונה.

 

נשים בתקופת ההריון חוששות כנראה מאימוני הכושר, אבל התנסות בשיעור אחד של פילאטיס, בחדר כושר ועם מדריכים מנוסים, יבהיר לכל אחת ואחת שהאימון הזה מצוין ושלהשפעתו על הגוף בהריון יש רק תכונות חיוביות.

 

במהלך אימוני פילאטיס בתקופת ההריון ישמרו המדריכים של חדר הכושר על המתעמלת ויספקו לה הנחיות לביצועה של פעילות אירובית בעצימות נמוכה בלבד, ולצידה שלל פעילויות עם מכשירים, שיותאמו למצב של האשה ולהתקדמות הריונה..

 

במה מסייע אימון לנשים בהריון?

ההריון משנה את מרכז הכובד של הגוף הנשי, כמו גם מביא לגוף תמורות שונות שהן תוצר של השינויים ההורמונליים המתרחשים בתקופה זו. בנוסף המפרקים בגוף האשה ההרה משתחררים כדי להקל על הגוף לסחוב את המשקל הנוסף, כך שנוצר גם לחץ על הגב.

תזונה לנשים בהריון

פעילות גופנית לנשים בהריון מסייעת לטפל ולתחזק כמו גם לחזק כמה תחומים גופניים באופן ספציפי:

● חיזוק שרירים, בעיקר שרירי רצפת האגן ושרירי הגב התחתון, שהם שרירים מאוד חשובים בתקופה זו.

● שיפור תפקוד מערכות כגון מערכת הלב-ריאה ופיתוח הסיבולת שלהן.

● הגמשת הגוף כול והענקת שליטה גבוהה בתנועות האגן, דבר שמסייע בעת הלידה.

● שמירה על כושר כדי שלא להתאבן לאורך תקופה של 9 חודשים ללא אימון.

● פיתוח יחסים טובים יותר עם הגוף המשתנה, הכרתו והפעלתו כדי שישמור על חיונותו ויעניק להרה הרגשה טובה גם בתקופת השינויים הרבים הללו.

 

אימון לנשים בהריון ספציפי בשיטת פילאטיס מכשירים יתרום אפילו יותר, וכן הוא יספק גם שיפור משמעותי ביציבה, התייחסות מיוחדת לרגליים, לצורך מניעת הופעתן של בצקות והענקת רעננות ובריאות לאזור הזה הסובל במיוחד מהעומס במהלך ההריון. בנוסף לרוב אל אימוני הפילאטיס מתלווים גם תרגילים מיוחדים ללימוד נשימה נכונה למהלך ההריון ואף בלידה עצמה.

 

ניתן להירשם לחוגי פילאטיס
במועדוני כושר נבחרים של ספורטר.
לפרטים נוספים השאירו פרטים כאן ואנו נחזור אליכם.