איך להעלות את מסת השריר ולהוריד את אחוזי השומן ?

איך להעלות את מסת השריר ולהוריד את אחוזי השומן היא השאלה שמטרידה מתאמנים שמטרתם היא לעצב את גופם באמצעות פעילות גופנית. העלאת מסת שריר והורדת שומן היא למעשה המטרה לשמה המתאמנים צריכים לעקוב אחרי תכנית אימונים אינטנסיבית על ידי מדריכי כושר מקצועיים. אימונים בלבד שאינם נתמכים עם עם תכנית תזונתית מתאימה עלולה לגרום לנזק לשרירים והתעייפות מהירה.

איזה שילוב נדרש בין תזונה לאימון גופני?

כושר גופני, גם אימוני כח וגם אירובי גורמים למסת השריר לעלות. כך נבנה השריר. תהליך הפירוק כרוך באיבוד חלבונים. לכן, הגוף דורש תוספת חלבון. החישוב לספורטאים הוא 2 גרם חלבון על כל ק"ג ממשקלם כדי לשמור על מסת שריר נכונה. אין ספק שבאימוני כח מאבדים יותר חלבון מאשר בסיבולת לב ריאה. אם הגוף יצרוך חלבונים בכמות גבוהה מעבר למומלץ, החלבונים יהפכו לשומנים. גם לפחמימות תפקיד חשוב בהעלאת מסת השריר. פחמימות מחדשות את מאגר הגליקוגן בשרירים ושומרות על רמת סוכר טובה בדם. רמות הסוכר יורדות לאחר שעת מנוחה מסיום אימון מאומץ. הפחמימות מסייעות בבניית שריר בתהליך מהיר יותר. צריכת הפחמימות המומלצת לבניית שריר לכל מתאמן תלויה בנתוני גופו וניתנת לחישוב על ידי מאמן הכושר.

דרכים לירידה במשקל

האם יש חשיבות לזמן האימון?

כדי לבנות שריר בצורה טובה חשוב להטעין אתת הגוף באנרגיה לאחר האימון, בזמן המנוחה. זה הזמן שהשריר מתאושש מהמאמץ. אם דוחים את האכילה למספר שעות לאחר מכן, השריר לא יתאושש מהמאמץ והתפתחות השריר תתעכב. לכן האכילה אחרי האימון חייבת להכיל גם פחמימות וגם חלבונים. בארוחה, רצוי להימנע מצריכת שומנים רווים כמו אוכל מטוגן, ומוצרי חלב. מוטב להעדיף שומנים בלתי רוויים שמקורם בשקדים אגוזים לא קלויים ואבוקדו. צריכת שומנים רוויים גורמת לספיגת הפחמימות והחלבונים הנדרשים להעלאת מסת השריר לרדת.

 

משקולות לגוף מחוטב

חשיבות השתייה

במהלך האימון רצוי לשתות מים ולא משקה חם. שתייה של משקה מוגז או ממותק מפריעה את ספיגת הנוזלים בדם. באימון בעיקר אם הוא מתבצע בחוץ בתנאי מזג אויר חמים אנו מאבדים נוזלים בכמויות גדולות מאוד בלי שאנחנו מרגישים לכם ההמלצה היא לשתות כל 15 דקות בערך. בחדרי הכושר כיום מציבים קולרים המשרתים את המתאמנים לשתייה זמינה במהלך כל האימון.

לצורך העלאת מסת השריר והורדת אחוזי השומן מומלץ להתאמן בחדרי כושר בהנחיית מאמן כושר מקצועי אשר יוכל לעדכן אתכם בדיוק בחישוב החלבונים והפחמימות הנדרשים להעלאת מסת השריר וידריך אתכם בתרגילים חיוניים לבנייה נכונה של השריר.

רוצים גם אתם להעלות את מסת השריר ולהוריד את אחוזי השומן בגוף? הירשמו עוד היום לאחד ממועדוני הכושר של ספורטר. השאירו פרטיכם כאן ונציג של ספורטר יחזור אליכם