מדוע לא יורדים במשקל

מדוע לא יורדים במשקל על אף המאמצים הכנים להקפיד על תזונה נכונה או דיאטה? רבים מאיתנו מוצאים עצמם תקועים באותו המשקל, ואף מעלים בו עוד, על אף שנושא התזונה נמצא תמיד לנגד עיניהם ולמרות שהם שומרים באדיקות על תפריט מאוזן ודל קלוריות. מדובר על מצב מתסכל מאין כמותו.

 

גם במהלך דיאטה, אחרי שבתחילה נשרו כמה קילוגרמים במהירות יחסית (לרוב מדוברבהתנקות הגוף מנוזלים), מגיע שלב שבו יש רבים שנתקעים על אותו משקל גוף ולא מצליחים עוד להשיל מעצמם משקל שהוא ללא ספק עודף בגופם. אם אתם מוצאים עצמכם תוהים כל העת מדוע לא יורדים במשקל ומה הבעיה אצלכם – מומלץ שתקראו את המאמר הזה.

ירידה במשקל

BMI – כמה צריך להוריד בעצם?

לשאלה מדוע לא יורדים במשקל אפשרית תשובה מעניינת שאולי לא לקחתם כלל בחשבון – אולי אין לכם בכלל משקל עודף להוריד! ככל שאתם רזים יותר כן המסוגלות שלכם לרדת במשקל קטנה, וזאת כיוון שאין בגופכם פשוט עודפי שומן.

 

על מנת לזהות במדויק אם אתם סובלים מעודף משקל קל, בינוני או רציני מומלץ להיעזר במדד ה-BMI שמספק ערך משוכלל של משקל מול גובה שלמעשה מעיד על מה שנקרא 'מאסת גוף'. BMI נורמלי שמעיד על משקל גוף תקין נמצא על הסקלה 18.5-24.9 ורק מעליו מעידים הערכים על עודף משקל. את מדד ה-BMI בוחנים כך –  את המשקל מחלקים בסכום הגובה בריבוע. כך תדעו לזהות אם יש לכם בכלל מה להוריד ולמה לנסות לעשות שזאת.

 

ואם בכל זאת אתם בעלי משקל עודף –  מדוע לא יורדים במשקל?

הסיבה המרכזית שבגינה, למרות שמירה על התזונה ואכילה מוקפדת, אתם לא יורדים במשקל היא – אינכם עושים מספיק פעילות גופנית. אנשים בעלי עודף משקל מתקשים לרדת במשקל רק באמצעות שינוי תזונתי והם זקוקים לפעילות גופנית (שאותה משלבים עם הדיאטה) על מנת להשיג את משאלת לבם – ירידה במשקל ושמירה על המשקל התקין לאורך זמן!

תזונה נכונה לירידה במשקל

הפעילות הגופנית המומלצת לירידה במשקל היא בעיקר פעילות אירובית, שמשמעה – פעילות גופנית ממושכת הדורשת חמצן ואשר יכולה להימשך לזמן ממושך. פעילות אופטימלית שכזו, שגם פעילה קבוצות שרירים גדולות בגופנו, היא למשל – הליכה, שחייה, ריצה, רכיבה על אופניים וכו'.  הפעילות צריכה להתבצע מינימום 5 פעמים בשבוע ובמשך 30-60 דקות בכל פעם.

 

חדר כושר – עולם שלם של פעילות גופנית נכונה בתנאים מושלמים

לא כל אחד מסוגל או בנוי ליציאה לרכיבה, שחייה, הליכה או ריצה. יש מי שחם או קר להם מדי בחלק מימות השנה, אחרים מתביישים לעשות פעילות בציבור, יש שלא מעוניינים לעשות ספורט לבדם ועוד ועוד. הפתרון המושלם לצורך כך הוא מנוי לחדר כושר, שבו תוכלו להתנסות בעבודה (אפשר גם עם מאמן כושר אישי) על מספר מכשירים שיפתחו במקביל הן את הכושר וסבולת הלב-ריאה שלכם, והן יטפחו את שרירי הגפיים שלכם כמו גם שרירי הבטן, הגב וכדומה. בחדר הכושר הממוזג אתם נכנסים מיד למשטר האימונים, מסביבכם אנשים אחרים כמותכם שבאו אף הם לאותה מטרה, והאווירה נכונה ומדויקת. רק הפעלת הגוף בחדר הכושר, בשילוב עם הקפדה על תזונה נכונה, תנטרל את השאלה מדוע לא יורדים במשקל ותייצר בעבורכם תוצאות מעולות ונראות לעין.

 

רוצים לרדת במשקל? הירשמו עוד היום לאחד ממועדוני הכושר של ספורטר, ותתחילו לראות תוצאות במהירות.
לפרטים לחצו כאן