מיתוסים הקשורים בפעילות גופנית ובירידה במשקל

לא אחת אנחנו שומעים עצות מהסביבה אשר הופכים לכללים על פיהם אנו נוהגים לנתב את הפעילות הגופנית שלנו ואת התזונה לצורך שמירה על משקל גוף תקין ופיתוח שרירים. בכתבה הבאה אנו באים לבחון מיתוסים קיימים לפני שנטביע אותם בתודעתנו.  האמרות הכי ידועות שיש ונכונותן.

"הספורט מעייף"

מי שמתאמן יודע שפעילות ספורטיבית איננה מעייפת בכלל אלא אפילו מעניקה לנו אנרגיות ופעילות גופנית קבועה מסייעת לגוף להפחית את תחושת העייפות ומעלה את החיוניות.

אימון בחדר כושר

"לא משנה איזו פעילות ספורטיבית תעשו, העיקר שהתאמנתם"

קיימים סוגים שונים של פעילות גופנית, כאשר כל סוג של פעילות תורם לגוף בצורה שונה. שילוב של פעילות סיבולת לב ריאה וחיזוק שרירים יחד תורמים לבנייה נכונה של השרירים בגוף ומעצבים אותו. לכל פעילות גופנית יש השפעה בכיוון אחר על הלב, הריאות, השרירים וכו'. לדוגמה: הליכה מהירה, אופניים, ריצה הן פעילויות אשר משפיעות בצורה חיובית על מערכת הלב והריאה. תרגילי גמישות ומשקולות מסייעים בחיזוק השרירים. לכן חשוב לדעת לשלב פעילויות שונות אך בצורה מבוקרת.

 "מבוגרים לא מסוגלים לבצע פעילויות גופניות"

נכון, ככל שמתבגרים קשה יותר לבצע תרגילי גמישות ולהתחיל להיכנס לכושר. אבל מבוגרים ייהנו מהספורט וירגישו את השינויים לטובה החלים בגופם אם יבצעו פעילות גופנית סדירה. הגיל לא משנה, אבל מומלץ להתאים את סוג הפעילות והמינון לרמת הכושר הקיים ולשפר אותו עם הזמן.

"כפיפות בטן שורפות שומן בטני"

לא נכון. כדי לאבד שומנים ולעצב את הגוף, צריך לשלב פעילויות של סיבולת לב ריאה עם פיתוח שריר. אי אפשר למקד את איבוד השומנים לאזור מסוים בגוף. כדי לעצב שריר כמו בבטן יש קודם להיפטר משכבות השומן המסתירות אותו. מכאן שכפיפות בטן יעזרו לעצב את שרירי הבטן רק אם נקטנו גם בדיאטה במקביל.

כפיפות בטן במכון כושר

"הרמת משקולות יגרמו לניפוח שרירים"

הרמת משקולות ואימוני כח גורמים לטונוס השריר להיות יותר מתוח, אבל לא בהכרח לנפיחות. כיום אימוני כח משתלבים בכל תכנית אימונים לעיצוב הגוף וחיזוקו. אימונים אלה מסייעים גם בתפקוד היומיומי, כמו סחיבת הקניות בצורה יותר קלה, עלייה במדרגות לבית מבלי להתאמץ.

"פעילות גופנית יכולה להיות מסוכנת"

פעילות גופנית רק מיטיבה עם הגוף. זה נכון שאם לא מבצעים את התרגילים בצורה נכונה, לאורך זמן, עשויים להיגרם נזקים. לכן מומלץ להסתייע לפחות בהתחלה על ידי מאמן כושר אישי בחדר כושר שיבקר את טכניקות ביצוע התרגילים נכון.

 

מאמני הכושר של ספורטר יעזרו לכם להתאמן בצורה הטובה ביותר.
לפרטים נוספים השאירו פרטים כאן, ונחזור אליכם.