מתיחות לפני תחילת האימון

מתיחות באימוןמתיחות לפני תחילת האימון הוא נושא שיש עליו ויכוחים רבים לגבי יעילותן בין גישות שונות של מאמני כושר. גישה אחת גורסת שהמתיחות מכינות את שרירי הגוף לעבודה מאומצת ואילו גישה נגדית אומרת שעל מנת לחמם את הגוף צריך לבצע פעילות אירובית המגבירה את סיבולת לב ריאה. מאמני כושר נוהגים כל אחד על פי הגישה שלו. אבל על דבר אחד אין ויכוח, מתיחות השרירים מונעת התכווצויות לאחר אימון, השאלה איך מותחים ומתי. בכתבה הבאה נדון על סוגים שונים של מתיחת שריר.

אילו סוגי מתיחות לפני תחילת האימון קיימים?

קיימות שלוש קבוצות של סוגי מתיחות שמבצעים לפני אימוני כושר דינמיים ואחריהם. מתיחות סטטיות – הן מתיחות של שריר והשארתו במצב סטטי למשך 20 שניות לפחות. אלה מתיחות אשר גורמות להתארכות השריר וחיזוק מסת העצם. מתיחות בליסטיות- הנעת המפרק בצורה איטית וצבירת תאוצה הגורמת למשיכה נוספת של השריר. לדוגמה, קפיצות לגובה או קפיצות בחבל. קיימת תנועתיות רבה ויצירה של תנועה נוספת הגורמת להמשך התנועה. מתיחות דינמיות – אלו תנועות מבוקרות אשר מגדילות את טווח התנועה שלהן. אלה מתיחות שמבצעים עם משקל בדרך כלל, או גומייה וחוזרים עליהם מספר פעמים. מדריכי הכושר אשר דוגלים בביצוע מתיחות לפני תחילת האימון, מבצעים למתאמנים 10 עד 20 דקות של תרגילי מתיחה. מחקרים רבים תומכים בגישה הנוגדת ביצוע מתיחות סטטיות לפני אימוני כח וטוענים כי המתיחות פוגעות ביכולת העבודה של השריר. מחקרים אחרים תומכים בטענה שאת המתיחות כדאי לשמור לסיום האימון. לרוב נמתחים כחלק מהחימום הכללי לאימון, אבל משלבים עם עלייה הדרגתית של תרגילי סיבולת לב ריאה. חשוב לבצע את המתיחות בצורה מבוקרת כדי לא לפגוע ביעילותן או גרוע מכך למתוח שריר חזק מדיי. הצורך במתיחות ובסוג המתיחות  הוא מאוד אינדיווידואלי לגמישות של אותו מתאמן ולסוג האימון אותו הוא מתכוון לעשות. מתאמנים מתחילים יצטרכו לבצע מתיחות דינמיות בתחילת כל אימון לעומת המתאמנים שכבר שיפרו את יכולת התנועה שלהם לאחר מספר אימונים.

מתיחות בתחילת האימוןלמה חשוב לבצע מתיחות לפני תחילת האימון ואחריו תחת פיקוח של מאמן חדר כושר?

מדריכי הכושר יודעים להעריך את רמת הגמישות של המתאמן כבר בהגיעו לאימונים הראשונים. לא רק שהפיקוח על המתיחות יגרום לכך שלא יימתחו שרירים בצורה שתגרום נזק וכאב מיותר, אלא גם לשם ההכנה של הגוף לקראת תזוזה מאומצת יותר במהלך האימון עצמו. מדריך כושר יידע גם להנחות את תרגילי המתיחות בסוף האימון בצורה שתרפה את השרירים ותחזיר אותם בהדרגתיות למצב מנוחה.

למידע נוסף ולהרשמה לאחד ממועדוני הכושר שלנו, השאירו פרטיכם כאן, ואחד מנציגני יחזור אליכם.