שיטות אימון בחדר כושר: מה, למה וכמה?

תוכן עניינים

שיטת הרצף, שיטת החזרות, סופר סטים או ההפשטה?

אם המושגים הבאים לא מוכרים לכם, הגיע הזמן ללמוד על כמה משיטות האימון הנפוצות בחדר הכושר כדי להבין איזו מהם מתאימה לכם, ואיזו ממש לא.

אז החלטתם שהגיע הזמן להתחיל להתאמן.

אזרתם אומץ ותושייה ונרשמתם לחדר כושר. אפילו קניתם בגדי ספורט מגניבים כדי שיהיה יותר חשק. כל הכבוד! אבל רגע… מה עכשיו?

חשש וחוסר וודאות לפני התחלה של משהו חדש, גם אם מדובר במשהו חיובי ומרגש כמו פעילות גופנית, הוא מובן בהחלט.

כדי להבין איזה סוג אימון כושר עליכם לבצע, באיזו תדירות ועם כמה חזרות או הפוגות – עליכם קודם כל להיות מודעים לעצמכם ולתפקוד של הגוף שלכם.

אם אתם סובלים ממגבלה כלשהי, או עדיין לא בכושר שיא, כדאי שתדלגו מעל אימונים גופניים קשים במיוחד. עם כמה שמפתה להתחיל באתגר גדול ולצלוח אותו, יתכן שהדבר עלול לגרום נזק משמעותי לגוף, וחבל.

כדי להגיע לתוצאות האופטימליות עבור גופכם, מומלץ שתעזרו בייעוץ חיצוני. מדריכי ומדריכות הכושר מנוסים ומיומנים בהתאמה של תכנית כושר עבור כל אחד ואחת על פי ההגדרות, המטרות והמגבלות שלהם.

בין אם מדובר באימון כוח או באימון אירובי, קיימות אינספור שיטות אימון נפוצות בחדר הכושר, ומאד תלוי לפי אילו קריטריונים אתם מחשבים כל סוג של אימון.

הבאנו במאמר הבא מספר שיטות אימון נפוצות שנבדלות זו מזו במשתנים שונים, כדי שתוכלו להחליט בעצמכם אם הן מתאימות לכם או לא.

 שיטת הרצף

כשמה כן היא – שיטת אימון בה האימון מתבצע ללא הפסקות, כאשר העומס על הגוף הוא נמוך מאד ולכן אין הדבר פוגע בגוף.

שיטה זו מצוינת אם בא לכם לשפר את סיבולת היסוד שלכם ואת סיבולת השריר.

מה זה אומר בפועל? אימון אירובי קל, כמו ריצה קלה לאורך זמן.

שיטת החזרות

בדיוק ההפך משיטת הרצף – מדובר בשיטת אימון בה העומס גבוה מאד ובהתאם, היא מכילה לא מעט הפסקות (3-5 דקות של מנוחה מלאה בין סט לסט).

מדובר באימון שמשפר כוח על וכוח מתפרץ, סיבולת אנאירובית ומהירות.

מה זה אומר בפועל? הרמת משקולות כבדות.

שיטת ההפשטה

שיטת אימון למתאמנים ומתאמנות מתקדמים. עיקרה הוא ביצוע תרגיל עם התנגדות בחזרות מרובות עד שלא ניתן יותר לבצע אותו.

לאחר מכן יש להוריד מעט משקל ולהמשיך עד שלא ניתן לבצע שוב את התרגיל וכך חוזר חלילה, עד הגעה למשקל המינימלי ביותר.

בשיטה זו אין מנוחה בין סט לסט והיא מצוינת לעבודה על סיבולת השריר והיפרטרופיה.

מה זה אומר בפועל? מכשירי התנגדות בחדר כושר.

שיטת הסופר-סט

השיטה הבאה מתאימה למתאמנים ומתאמנות ותיקים בחדר הכושר.

השיטה מתמקדת בניסיון לתרגל קבוצת שרירים עיקרית, ומיד אחריה – לתרגל בדיוק את קבוצת השרירים שמתנגדת לה.

השיטה הזאת מעולה למטרות פיתוח גוף רציני.

מה זה אומר בפועל? אימון כופפי ברק ואז פושטי ברך או אימון של כתפיים ואז רחב גבי, ועוד.

ספורטר – הרבה יותר מחדר כושר

רשת ספורטר היא אחת הרשתות המתפתחות בישראל בענף הכושר ושמה לעצמה למטרה להנגיש את האימונים לציבור רחב ככל הניתן.

הגיוון העצום בין סניפי הרשת נע במגוון פעילויות רחב מאוד – החל מחדר כושר שמעוצב בצורה טכנולוגית כך שייצא מגבולות הסטנדרט ועד למגוון שיעורי הסטודיו העצום שניתן למצוא במועדונים וכלה באימונים ייחודים שטיפחה הרשת.

אימוני EMSפילאטיס מכשירים עם ציוד מתקדם, ספינינג ועוד מגוון רחב של אפשרויות!

הצוות שלנו תמיד זמין לשירותכם לכל שאלה והתייעצות כדי שתוציאו את המקסימום מהאימון שלכם.

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן