תזונה נכונה בחגים

תזונה נכונה בחגיםתזונה נכונה בחגים היא ללא ספק דבר מה שיש להקפיד עליו כדי לעבור בשלום את עונת החגים (הדבר נכון גם לגבי חגי תשרי וגם לגבי תקופות אחרות) מבלי להיראות בסופה כמו אחד ממאכלי החג – כזה שעשוי מבצק תפוח ושמנוני עם הרבה אבקת סוכר מעל. אבל מסתבר שתזונה נכונה בחגים אינה מספיקה כשלעצמה. אל התזונה המוקפדת מומלץ במיוחד להוסיף גם אימוני כושר בחדר כושר, רצוי כאלו שילוו במאמן כושר אישי. ועל הדבר הזה ממש לא מומלץ שתוותרו לעצמכם.

 

מדוע בעצם חשוב לעשות גם אימוני כושר ולא להסתפק רק תזונה נכונה בחגים?

הסיבה פשוטה, גם מי שמקפיד מאוד לאכול בעיקר ירקות ופירות, דגנים (מלאים, כמובן) וקטניות, להמעיט ככל הניתן בפחמימות וסוכרים, ולא לנשנש בין הארוחות מוצא את עצמו בעונת החגים מבלה שעות רבות ב… נכון, בארוחות משפחתיות או באירוח אצל חברים ומכרים. כל האפשרויות לבילוי בחגים כוללות באופן מובהק ומופרז – אוכל וכיבוד.

 

משמעות הדבר היא שגם למקפידים במיוחד על תזונה נכונה בחגים, קשה להימנע מאכילה רבה. המציאות החברתית והנורמות פשוט מכתיבים זאת. לא תרצו לפגוע במי מבני המשפחה או המארחים ולסרב לטעום מה"עוגה הנהדרת שהכנתי וחשבתי עליכם", או מה"פשטידה הזאת שהיא כולה בריאות". הרי קרוביכם מכירים אתכם ומנסים לשמח את מי שמגיע לבקר ולהתארח אצלם. מה שלא תעשו, תמצאו את עצמם לוקחים ביס פה וביס שם יותר, הרבה יותר, ממה שאתם נוהגים לאכול בימי החול. לאכילה חברתית שכזו יש ביטוי ברור בעלייה במשקל (גם אם מתונה, בכל זאת הרי איננו מעוניינים בה כלל), וכן היא עלולה "לפתוח את התיאבון" ולעשות חשק לעוד קצת מזה וקצת מההוא. אבל אל תתייאשו – יש מה לעשות בכדי לחצות את החגים חטובים, מוקפדים ובריאים.

 

הוסיפו לתזונה נכונה בחגים מספר ביקורים בחדר הכושר

אז הנה, את השורה התחתונה כבר כתבנו בכותרת. אין כאן כל סוד או אמת שלא ספורטרניתן להגיע אליהם לבד. אבל יש רבים המתכחשים ואומרים לעצמם "המכון בטח סגור עכשיו לפני/אחרי החג", "אין טעם להזיע. בכל מקרה אעלה במשקל אז אתאמן כבר אחרי החג", או "כולם משמינים בתקופה הזאת, מותר גם לי". ובכדי שלא תוכלו לומר גם אתם דברים שכאלו לעצמכם, חובה לעבוד על הכושר ועל הצד המנטלי של הדברים וחשוב לא לעשות זאת לבד.

 

קחו לכם מאמן כושר שקצת "ייתן בראש". מאמן אישי שיעבוד איתכם על כל החולשות שלכם, כולל אלו הרוחניות, ושילווה את מסכת אימוני החג (בנוסף לתזונה נכונה בחגים שכה תקפידו עליה) – שיכולים ומומלץ גם שיכללו שיעורי TRX, זומבה, פילאטיס ועוד – על מנת שבאמת תוכלו להישאר במשקלכם הרצוי, שלא יתרופפו המשמעת והכושר שלכם, ושלא תניחו לרוח החג העצלה והנהנתנית להפוך לבת בית בגופכם. חג שמח!

 

רוצים גם אתם לשמור על הגוף שלכם במהלך החגים? מאמני הכושר של ספורטר ישמחו לסייע לכם. לפרטים ולהרשמה לאחד ממכוני הכושר שלנו לחצו כאן