תזונה נכונה בחורף

תזונה נכונה בחורף יכולה לתרום לגופנו אנרגיות ולסייע בשמירה על בריאותו, כושרו וחומו. חובבי כושר רבים אינם לוקחים בחשבון את חילופי העונות בעת בניית התפריט שלהם, והדבר מביא לכך שלעיתים הם ניזונים באופן שאינו מתאים לתנאי מזג האוויר וגורמים לגוף מאמצים מיותרים בעיכול המזון וחלחלה גם לעלייתו במשקל.

 

כשמזג האוויר משתנה, והסתיו מגיע, מתחילים להרגיש את הקרירות הנעימה ויחד איתה לרוב מתמלאים בני האדם בחשק למאכלים אחרים, מאכלים מבושלים, כבדים יותר וחמים. ספורטאים לעיתים חוששים ממאכלים אלו, בחושבם שמדובר על אוכל שהוא בהכרח משמין יותר ואינו מתאים למי שמעוניין להקפיד על תזונה מאוזנת ודלת קלוריות. אבל למעשה מעטים יודעים שדווקא בחורף הקר יכולים ספורטאים ומתעמלים לשפר את תזונתם, תוך כדי שמירה על משקלם ואכילתם של מאכלים טעימים במיוחד.

שמירה על המשקל בחורף

תזונה נכונה בחורף – האזינו לגוף ואל תתפתו לשקר הפחמימות

לצורך צריכת תפריט מוצלח של תזונה נכונה בחורף עלינו לקחת בחשבון את העובדה שלא לשווא מאותת לנו גופנו על רצונו באוכל שונה. בבסיסו מחפש הגוף אוכל שעיכולו יספק לגוף חימום רב יותר. ביכולתכם להיענות לדרישות אלו של הגוף, אבל לא באמצעות אכילת פסטות מוקרמות או פחמימות לוהטות שיצאו הרגע מהתנור (שאגב, מתעכלות בגוף מהר ולכן מהוות רק אשליה של חמימות), אלא על-ידי צריכתם של מאכלים עשירים בסיבים ובחלבונים, שאותם ייקח לגוף זמן ארוך יותר לעכל ושיספקו גם ערכים תזונתיים מעולים וגם חמימות נכונה.

 

באפשרותכם להכין לכם מגוון מרקים או תבשילים בסגנון של נזיד, המבוססים על ירקות וקטניות, ולהפוך אותם לארוחות שלמות, מכיון שמדובר באוכל מאוד משביע וכזה המספק לגוף את כל צרכיו כמעט. לצלחת המרק או הנזיד שלכם תוכלו לצרף מעט פסטה או אורז, או אולי פרוסת לחם איכותי מקמח מלא ומחמצת, שיהפכו את הארוחה למושלמת, כי יספקו פחממה מורכבת לצד יתר המרכיבים התזונתיים החיוניים.

אוכל בריא לשמירה על המשקל

ספורט ספורט וספורט, אפילו כשממש קר

גם כשגשום וקר, אפור וחורפי במיוחד אל תשכחו שתזונה נכונה בחורף לא תספיק לכם כדי לשמור על משקל תקין, וגם אם תספיק – אם תשכבו כל העת מתחת לפוך ולא תפעילו את גופכם כראוי, הוא עלול להתנוון.

 

אימון גופני הוא על תקן חובה בכל מזג אוויר, ואם אתם שייכים לזן המתקשה עם ריצה בגשם או שלא יצא מהמיטה בלי דרבון מיוחד הרי שמומלץ במיוחד שתעשו מנוי לחדר כושר. מנוי שכזה יסייע לכם להיכנס לשגרת אימונים, ולא יחייב אתכם אף פעם לעסוק בספורט בין הטיפות. אם גם עצם קיום המנוי לא עוזר – קחו לכם מאמן כושר שיבטיח את מחויבותכם לפעילות הגופנית ולשמירה על הכושר בנוסף לתזונה נכונה בחורף, שעליה תקפידו בהנחייתו.

 

רוצים להירשם לאחד ממועדוני הכושר שלנו? השאירו את פרטיכם כאן, ואנו נחזור אליכם במהרה עם פרטים נוספים.