התעמלות בהיריון – טוב או מסוכן?

תוכן עניינים

את בהריון? ברכות! לפני שאת מחליטה אם להתעמל או לא בתקופה הקריטית הזאת של שינויי הגוף, כדאי שתקראי את המאמר הבא על התעמלות בהריון

כשאנו נכנסות להריון, הגוף עובר שינויים פיזיולוגיים ומתאים את עצמו למצב החדש שהוא נמצא בו. הרבה מהצרכים האישיים שלנו נזנחים לא פעם לטובת פיתוח העובר, ואנו מקבלות את העובדה הזאת כמובנת מאליה, מאחר שאנו יוצרות חיים. אבל לא כל מה שנחשב ל"אסור" הוא באמת כזה, וכשזה נוגע להתעמלות בהיריון, אפילו ההפך הוא הנכון.

 ספורט עשוי לעזור לך גם להקל על הסימפטומטיים של ההיריון ואף להוריד את הסיכויים לכאבים בלידה. הדגש בהתעמלות בהריון הוא בדומה לכל דבר אחר בחיים – מה שחשוב זה האיזון.

אז למה כדאי לך להתאמן בהריון?

 

קודם כל, כי זה בריא. התעמלות בהריון יכולה לעזור לבריאות שלך: החל מעודף משקל ועד הפחתת הסיכון לסכרת, בעיות עיכול ומחלות נוספות. מעבר לכל אלה, התעמלות בדגש על שרירי רצפת האגן היא חשובה עבור מי שיודעת שהיא עומדת ללדת בלידה וגינלית. 

במהלך ההיריון ואחרי הלידה השרירים הללו נחלשים, מצב שגורם ללא מעט בעיות בהמשך, כמו בריחת שתן. תרגול שרירי רצפת אגן כבר בהריון יכול לחזק את האזור ולמנוע בעיות עתידיות. שנית, כי זה מרומם את הנפש. 

לא מעט נשים סובלות במהלך ההיריון משינויים קיצוניים במצב הרוח כתוצאה מרמות הורמונים משתנות וגם מלחץ וחרדה מפני הלידה והעתיד. ממש כמו בקרב האוכלוסיה הכללית, גם עבור נשים בהיריון, ההתעמלות משחררת אנדורפינים שתורמים לתחושה כללית טובה ומשופרת. 

אז איזו התעמלות מומלצת בהריון? התעמלות בהריון מומלצת ברמת עצימות נמוכה עד בינונית, ובהשגחה קרובה של מאמנת כושר שמודעת למצב המתאמנת

פעילות אנאירובית בהריון

 

יוגה – יוגה עובדת על חיזוק שרירים והגמשת מפרקים, תוך נשימה מודעת. אפשר בהחלט לבצע אימון יוגה בהיריון, אך חשוב מאד לשים לב לא לבצע תנוחות הפוכות כמו עמידת ראש.

פילאטיס – בין אם פילאטיס מזרן או פילאטיס מכשירים,  אימון הפילאטיס עובד על שרירים רבים של הגוף ומחזק למעשה את הגוף לקראת הלידה. ניתן אף להקל על כאבים באמצעות התמקדות באיזורים ספציפיים.

תרגילי עיצוב בבית – אם את מעוניינת לתרגל בבית ולא רוצה להתחייב לשיטה ספציפית של אימון, תוכלי לבצע תרגילים כמו הרמת רגל בשכיבה על הצד, כפיפות ברכיים, כפיפה ופשיטת מרפקים וכפיפות בטן (בשליש הראשון בלבד!)

פעילות אירובית בהריון

 

הליכה/ריצה קלה – פעילות מומלצת לנשים בהיריון משום שאינה מעמיסה על המפרקים ועוזרת לפתח סיבולת לב ריאה ברמה תקינה.

יש אף נשים המדווחות כי הליכה מסייעת בזירוז הלידה.

אירובי / קיקבוקס / זומבה – אם את בכושר מעולה וקיבלת אישור מרופאת המשפחה או הנשים שלך, את יכולה להמשיך ולהתאמן אבל שימי לב להמלצות שבפסקה הבאה.

ממה את צריכה להיזהר?

 

אם את בהיריון וסובלת ממצבים גופניים בעייתיים כמו לחץ דם גבוה, סכרת, רעלת הריון, דימומים או צירים מוקדים – כדאי שתתייעצי עם רופאה לפני שתצאי לספרינט. זה לא בהכרח אומר שהרופאה תאסור על הפעילות הגופניות עצמה (ההתעמלות עשויה להקל על חלק מהבעיות), אבל חשוב מאד להימנע מלקחת החלטות כאלה על סמך אינטואיציה בלבד. 

גם אם את מתאמנת ותיקה, שימי לב: שינוי בתחושה כללית, דימום או התכווצות במהלך האימון הם סימנים לכך שכדאי להפסיק את ההתעמלות. בין אם מדובר בהפסקה קצרה להתרעננות ובין אם חס וחלילה תרגישי שאת זקוקה לטיפול רפואי – חשוב שתפסיקי בזמן. בנוסף, כדאי לא להגיע למצבי קיצון של דופק מואץ ופתאומי (בדרך כלל ההמלצה היא לא מעל 140) וכן לא להעלות מדי את חום הגוף.

 באופן כללי – לא להביא את עצמך למצב של תשישות או כאבים, גם אם נראה לך שאת מסוגלת. 

שיהיה במזל ובבריאות!

ספורטר – הרבה יותר מחדר כושר

רשת ספורטר היא אחת הרשתות המתפתחות בישראל בענף הכושר ושמה לעצמה למטרה להנגיש את האימונים לציבור רחב ככל הניתן.

הגיוון העצום בין סניפי הרשת נע במגוון פעילויות רחב מאוד – החל מחדר כושר שמעוצב בצורה טכנולוגית כך שייצא מגבולות הסטנדרט ועד למגוון שיעורי הסטודיו העצום שניתן למצוא במועדונים וכלה באימונים ייחודים שטיפחה הרשת.

אימוני EMSפילאטיס מכשירים עם ציוד מתקדם, TRXטבטה ועוד מגוון רחב של אפשרויות!

הצוות שלנו תמיד זמין לשירותכם לכל שאלה והתייעצות כדי שתוציאו את המקסימום מהאימון שלכם.

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן