פיטבול – דרך שובבית להתחטב

תוכן עניינים

מה עגול, גדול ויעשה לכם שרירי בטן פסיכיים? נכון מאד, כדור פיטבול!

כדור הכושר הזה הוא נחלתן של המכורות לפילאטיס אבל גם חלק משגרת האימונים הנוקשה של לברון ג'יימס. אז מה בכלל הקטע של כדור פיטבול, לאילו מטרות הוא מתאים ואיך יודעים באיזה גודל לבחור? כל התשובות – במאמר הבא

אין כמעט מתאמן או מתאמנת שלא מכירים את כדור הפיטבול. מדובר באביזר העיצוב והחיטוב המושלם: הוא מציע גם תמיכה, גם התנגדות וגם גיוס של השרירים הכי חשובים לפעילות גופנית אפקטיבית. ומלבד כל הדברים החשובים האלה… להתגלגל ולקפוץ עליו זה פשוט כיף. למי שבכל זאת לא שמע או לא מכירה, מדובר בכדור גומי ענק, המגיע בגדלים שונים ומותאם למשקל הגוף. כדור פיטבול מעולה לביצוע סוגים שונים של תרגילים ולכן הפך לאחד מאביזרי הכושר הפופולאריים ביותר בחדרי הכושר של ימינו.

איך מתאימים כדור פיטבול?

 

זה תלוי, כמובן, בגודל של המתאמנת או המתאמן. מאחר שהכדור לא קל מדי לנשיאה, אי התאמה של גודל הכדור לגודל המתאמן עלולה לגרום ל אי נוחות באימון או אפילו לפגיעה פיזית. לכן נהוג להתאים את הפיטבול לגובה של כל מתאמן ומתאמנת:

כדור בקוטר 55 ס"מ יתאים לגובה של עד 160 ס"מ.

כדור בקוטר 65 ס"מ יתאים לגובה של 160 ס"מ עד גובה של 180 ס"מ.

כדור בקוטר 75 ס"מ יתאים לגובה של 175 ס"מ עד 190 ס"מ.

כדור בקוטר של 85 ס"מ יתאים לגובה שמעל 90 ס"מ.

 

מה אפשר לעשות עם פיטבול?

 

הפיטבול פותח בשנת 1963 על ידי יצרנית פלסטיק איטלקית, לצרכי טיפול התפתחותי לתינוקות, ולאחר שהוכח כיעיל, נעשה בו שימוש גם בקרב מבוגרים הסובלים מקשיים נוירו-התפתחותיים. לאחר מכן התגלגל (תרתי משמע) הפיטבול והפך לאביזר כושר לכל דבר. הפיטבול עשוי מחומר אלסטי רך, בדרך כלל מגיע בקוטר של 35 עד 85 סנטימטר, והוא מלא אוויר דחוס. את לחץ האוויר בתוכו ניתן לווסת באמצעות שסתום ייעודי. לפיטבול יש כמה שמות נרדפים: יש המכנים אותו כדור פיזיו, כדור הריון, כדור לידה, כדור פילאטיס, כדור יוגה או פשוט כדור כושר.

הסיבה לכך היא שהאימון מתאים לכולם ופותח במיוחד כדי לתת מענה אישי לצרכים של כל מתאמן. אופי האימון והאינטנסיביות שלו נקבעים על ידי קצב ההתקדמות והיכולות של כל אחד ואחת מכם. 

לייצב ולהזקיף את הגוף

 

כשאנחנו עומדים, יושבים או שוכבים, הגוף שלנו מצוי במנח מסוים ביחס למשקל שלנו. הצורה בה אנחנו נושאים את הגוף שלנו היא אחד מהגורמים המשמעותיים לנראות ולבריאות שלנו. הפיטבול הוא אביזר המסייע לשיפור בעיות יציבות שונות, החל מעמידה בכתפיים שמוטות וכלה בבעיות רציניות יותר כמו עקמת. בנוסף לייצוב הגוף, יש המשתמשות בכדור הפיטבול ככסא! ישיבה על כדור כזה, תוך החזקת גב זקוף היא נכונה יותר לגוף, משום שהיא לא גורמת להגברת הלחץ על הגב התחתון.

 

לגייס את השרירים המייצבים

 

אנחנו לוקחים אותו רוב הזמן כמובן מאליו, אבל שיווי המשקל שלנו הוא אחד הגורמים החשובים ביותר לתפקודינו. בחלוף השנים וללא אימונים מדויקים, שיווי המשקל עלול להתערער ולגרום לאי נוחות כללית, כמו גם לבעיות בריאותיות שונות. הפיטבול, מעצם היותו כדור לא יציב, מאתגר את שיווי המשקל וכך השרירים המייצבים מתגייסים באופן אוטומטי כדי לעזור לכם לשמור על יציבות. אם בחיי היומיום אתם לא ממש מצליחים להפעיל את שרירי הליבה, מובטח שבעבודה עם הפיטבול, פשוט לא תהיה לכם ברירה.

 

להתאמן תוך כדי הריון

 

להתאמן בהריון זה מגביל. יש כל כך הרבה תנוחות שמסוכן להימצא בהן ותרגילים שאסור לבצע, עד שנדמה שכבר אי אפשר לעשות ספורט בכלל. אז זהו, שעם פיטבול – כמעט הכול אפשרי. הפיטבול הוא בולם זעזועים מעולה, מונע עומסים ולחץ על הגוף ומפזר את המשקל באופן שווה, מה שהופך אותו לאביזר כושר נהדר עבור נשים בהיריון. לכל אלה, מתווסף הגורם של התמיכה – הפיטבול מסייע לתמוך בגוף במקומות בהם קיימים שקעים וקימורים, ומעבר לעובדה שמדובר בספורט מצוין, השכיבה עליו היא גם ממש נעימה, בייחוד עבור מי שסובלת מעומס קדמי בבטן.

 

לשפר את טווחי התנועה

 

כשאנחנו נדרשים להרים משהו מהרצפה, לקפוץ בין שלוליות בחורף או אפילו למתוח את הגוף כדי להגיע למדף גבוה במטבח, אנחנו מבינים עד כמה הגוף שלנו גמיש או לא. פעולות קטנות כאלה של היומיום יכולות להפוך לכלכך הרבה יותר פשוטות, במידה ונתאמן במדויק על הגמישות שלנו. התנועה המעגלית של הפיטבול עוזרת למתוח את הגוף באופן משמעותי, בזוויות אשר איננו מורגלים אליהן. כך מתבצע שיפור באלסטיות של השרירים והמפרקים, החשובה בכל הגילאים ותורמת למניעת פציעות.

ספורטר – הרבה יותר מחדר כושר

רשת ספורטר היא אחת הרשתות המתפתחות בישראל בענף הכושר ושמה לעצמה למטרה להנגיש את האימונים לציבור רחב ככל הניתן.

הגיוון העצום בין סניפי הרשת נע במגוון פעילויות רחב מאוד – החל מחדר כושר שמעוצב בצורה טכנולוגית כך שייצא מגבולות הסטנדרט ועד למגוון שיעורי הסטודיו העצום שניתן למצוא במועדונים וכלה באימונים ייחודים שטיפחה הרשת.

אימוני EMSפילאטיס מכשירים עם ציוד מתקדם, TRXטבטה ועוד מגוון רחב של אפשרויות!

הצוות שלנו תמיד זמין לשירותכם לכל שאלה והתייעצות כדי שתוציאו את המקסימום מהאימון שלכם.

רוצים לתפוס קצת צבע? חדש! מכונות שיזוף בספורטר! לחצו לפרטים

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן