קיקבוקס – יתרונות האימון החוויתי שסוחף את ישראל

תוכן עניינים

כולנו מכירים המון דרכים כיצד לעשות אימון כושר טוב, החל מהרמת משקולות בחדר כושר ועד לריצה על הליכון. אבל קיקבוקס הוא אימון כושר שונה לחלוטין שלא רק עוזר לשרוף קלוריות, אלא גם מהווה חוויה סוחפת בפני עצמה שמסוגלת להטעין אתכם באדרנלין ובאנרגיות חדשות.

אבל מה בכלל הופך את הקיקבוקס לאימון חוויתי שסוחף אחריו יותר ויותר מתאמנים? מה גורם לו להיות התבלין שלוקח אימון שגרתי ועושה ממנו משהו מיוחד?

אימון שמתאים לכל אחת ואחד

אימוני קיקבוקס מגיעים במגוון של דרגות קושי והם מתאימים לטווח רחב של גילאים, החל מנערות בגילאי תיכון שרוצות ללמוד הגנה עצמית, כלה במי שמעוניינות באימון חוויתי מרתק שיעזור לרדת במשקל ועד לאוכלוסייה מבוגרת יותר שרוצה לחזק את הגוף. ניתן לבנות תכנית אימונים הדרגתית בה רמת הקושי של האימון מותאמת להתקדמות האישית, לנוחות ולמבנה הגוף של כל אחד מהמתאמנים.

מה זה קיקבוקס?

 

השם קיקבוקס או קיקבוקסינג הוא שילוב של המלים אגרוף ובעיטה. מדובר באומנות לחימה שמשלבת טכניקות פשוטות של בעיטות ואגרופים. היא קלה ללימוד ומשמשת לא רק כאימון ספורטיבי אלא גם לצרכים של הגנה עצמית. חשוב לשים לב שיש הבדל בין אימון קיקבוקס אירובי שמיועד להורדה במשקל לבין אימון לצרכי הגנה עצמית, בו המתאמנים לומדים טכניקות כיצד להכניע מתחרה או חס וחלילה איום פוטנציאלי.

אימוני יוגה התגלו כעוזרים להפגת הלחץ הנפשי בסוף היום ולשיפור מצב הרוח הכללי. בנוסף, יש הטוענים כי תרגול בתחילת היום במקום בסופו עוזר למנוע את הצטברות הלחץ הנפשי מלכתחילה. הדבר יכול לתרום גם במקרים מסויימים של דיכאון קל. התוצאה הסופית, בכל מקרה, היא תחושה של מצב רוח משופר ונינוח יותר.

ולמקרה שאתם חושבים שזה לא יותר מאפקט פלציבו ושהכל בראש – מחקרים מוכיחים כי תרגול קבוע של יוגה עוזר למתן את קצב הלב, קצב הנשימה, גובה לחץ הדם ואת רמת הורמון הלחץ קורטיזול.

מי שרוצה לשמור על הדיאטה שלו ביום העצמאות ישמור מרחק מהפיתות על מנת להימנע מצריכת קלוריות מיותרות ובמקומן ירכז את הארוחה שלו על הצלחת בלבד.

לא רק שריפת קלוריות

כבר אמרנו שקיקבוקס יכול לשמש גם כאימון אירובי להורדה במשקל? אז אימון יעיל ונכון מסוגל לשרוף הרבה מאוד קלוריות בזמן קצר – בערך 500 עד 700 קלוריות בממוצע לכל שעת אימון. אך מעבר לכך יש לו עוד יתרונות רבים:

התמדה באימוני קיקבוקס משפרת מאוד את רמת הקואורדינציה של המתאמנים. הסיבה לכך היא שהאימון דורש רצף של תנועה תוך כדי שילוב של עבודת ידיים ורגליים מתואמת יחדיו ושמירה על שיווי משקל. יחד עם שיפור הקואורדינציה מגיע גם שיפור ביציבה של הגוף ועלייה במהירות התגובה בזכות תרגול של רצפים מהירים ותנועות התחמקות. בשורה התחתונה – יש לאימון אפקט חיובי עצום על יכולת התנועה של הגוף.

יתרון נוסף של האימון הוא תרומה משמעותית לסיבולת האירובית מאחר והאימון מורכב ממגוון של תנועות אשר מפעילות את מרבית השרירים בגוף, בעיקר בפלג הגוף העליון. בהתאם לאינטנסיביות של האימון, ניתן לשפר את הסיבולת במגוון של טווחים, החל מסיבולת יסוד ועד לטווח דופק מקסימלי. התוצאה היא שיפור ניכר בתפקודי הלב והריאה והפחתת הסיכון להתפתחות של מחלות לב בעתיד. כמו כן, ריבוי התנועה במסגרת האימון גם יוצר אפקט חיובי על צפיפות העצם. במילים אחרות, לקיקבוקס יש תרומה אדירה לשמירה על בריאותכם.

אבל היתרונות של הקיקבוקס אינם מסתכמים אך ורק בשיפור ההיבט הגופני אלא גם משפיעים לטובה על המצב נפשי של המתאמנים בו. מתאמנים רבים שעוסקים בענף לאורך זמן מדווחים על שיפור במצב הרוח הכללי בגלל שהאימון מאפשר להם להוציא אגרסיות בצורה מבוקרת, כמו כן על עלייה בתחושת הביטחון העצמי מאחר ולקיקבוקס יש גם היבט פרקטי של הגנה.

אימוני קיקבוקס הם ללא ספק חוויה ספורטיבית מעצימה שמפעילה את כל הגוף והחושים וטומנת בחובה יתרונות בריאותיים רבים מאוד. מבחינת החוויה, היא חזקה אפילו יותר כאשר עושים אותה בליווי צמוד של מאמן מוסמך ובעל ניסיון רב בענף, שיכול להנחות אתכם וגם להעניק על הדרך עצות שימושיות, כמו טיפים לתזונה נכונה ומה הוא מספר האימונים היעיל לשבוע עבורכם, כדי שתגיעו בהצלחה אל המטרה שסימנתם לעצמכם.


ספורטר – הרבה יותר מחדר כושר

רשת ספורטר היא אחת הרשתות המתפתחות בישראל בענף הכושר ושמה לעצמה למטרה להנגיש את האימונים לציבור רחב ככל הניתן.

הגיוון העצום בין סניפי הרשת נע במגוון פעילויות רחב מאוד – החל מחדר כושר שמעוצב בצורה טכנולוגית כך שייצא מגבולות הסטנדרט ועד למגוון שיעורי הסטודיו העצום שניתן למצוא במועדונים וכלה באימונים ייחודים שטיפחה הרשת.

אימוני EMSפילאטיס מכשירים עם ציוד מתקדם, TRXטבטהHIIT ועוד מגוון רחב של אפשרויות!

הצוות שלנו תמיד זמין לשירותכם לכל שאלה והתייעצות כדי שתוציאו את המקסימום מהאימון שלכם.

רוצים לתפוס קצת צבע? חדש! מכונות שיזוף בספורטר! לחצו לפרטים

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן