היתרונות הבריאותיים של אימוני היוגה על גופכם

תוכן עניינים

מחפשים דרך להוריד את רמות הסטרס הגבוהות בסוף היום?

רוצים להוריד במשקל מבלי לרוץ ברחוב באמצע החום הכבד של יולי-אוגוסט? 

ליוגה יש יתרונות רבים אם מקפידים להתאמן בה באופן קבוע!
במאמר זה נמנה חלק מאותם יתרונות בריאותיים שאימוני יוגה יכולים לתרום לכם.
 

הקלת לחץ נפשי

אתם מגיעים הביתה בסוף יום העבודה אחרי שרדפתם אחרי לקוח, הבוס המעצבן הוציא עליכם קיטור, האישה ביקשה שתעצרו לקנות משהו בדרך חזרה והפקקים בכביש הרגישו כמו נצח. התוצאה הבלתי נמנעת – יותר ויותר מתח נפשי מצטבר בגופכם בגלל העומס ואתם מגיעים הביתה רצוצים מעייפות.
אימוני יוגה התגלו כעוזרים להפגת הלחץ הנפשי בסוף היום ולשיפור מצב הרוח הכללי. בנוסף, יש הטוענים כי תרגול בתחילת היום במקום בסופו עוזר למנוע את הצטברות הלחץ הנפשי מלכתחילה. הדבר יכול לתרום גם במקרים מסוימים של דיכאון קל. התוצאה הסופית, בכל מקרה, היא תחושה של מצב רוח משופר ונינוח יותר.
ולמקרה שאתם חושבים שזה לא יותר מאפקט פלציבו ושהכול בראש – מחקרים מוכיחים כי תרגול קבוע של יוגה עוזר למתן את קצב הלב, קצב הנשימה, גובה לחץ הדם ואת רמת הורמון הלחץ קורטיזול.

משפרת את תפקוד מערכת העיכול

סובלים מכאבי בטן או שלעתים קרובות מדי ביקור בשירותים מרגיש כמו קריעת ים סוף? אולי יוגה יכולה לעזור לכם. מספר מחקרים דיווחו בעבר כי אימוני יוגה תורמים לשיפור התפקוד הכללי של מערכת העיכול, בעיקר בכל הקשור ליציאות סדירות ולתנועות מעיים.
אמנם עוד לא ברור עד הסוף כיצד היוגה משפיעה על המנגנון, אבל התיאוריה המקובלת היא שלירידה של הורמון הלחץ קורטיזול בגוף יש השפעה חיובית על המעיים בפרט ועל מערכת העיכול בכלל. בסך הכל נשמע הגיוני – כבר ציינו שיוגה מרגיעה את הגוף והנפש, ולמי לא קרה שהייתם כל כך בלחץ שלא יכולתם להכניס פירור לפה?

מסייעת לירידה במשקל

בגדול, כל פעילות גופנית שמתמידים בה תורמת לירידה במשקל, כולל יוגה. כמובן שהדבר תלוי גם בשמירה על תזונה נכונה במקביל לאימונים. ישנן שיטות שונות לתרגול של יוגה, כל אחת מהן דורשת רמת כושר ומיומנות שונה ושריפת הקלוריות היא בהתאם לכך. אנו בספורטר מציעים קורסים שונים של יוגה ברמת גן כמו שיטת אשטנגה, או שיטת ויניאסה, שתיהן שיטות שמשלבות בתוכן אלמנט של פעילות אירובית ששורפת קלוריות ומסייעת בהורדה במשקל.

מחזקת את הכוח, הסיבולת וגמישות הגוף

אמנם יוגה לא תהפוך אף אחד מאיתנו לשרירן מסוקס סטייל רמבו, אבל מתאמנים שיקפידו על אימוני יוגה בתדירות קבועה ישימו לב בסופו של דבר לשיפור בגמישות, בסיבולת ובכוח הפיזי של גופם. על אף זאת, עדיין ישנו ויכוח סביב השאלה האם יוגה מחזקת גם את טונוס השרירים או לא.
בנוסף, יוגה תורמת לשמירה על דחיסות העצם ויכולה להוות סוג של טיפול לבריחת סידן. המאמץ הפיזי של האימון בגילאים מתקדמים יכול להאט את התופעה ובגילאים צעירים אף למנוע אותה לחלוטין. כמובן שאין זו אלטרנטיבה לטיפול הקונבנציונאלי שהרופא רשם לכם אלא סיוע במקביל לטיפול הקיים.

יוגה תורמת לשיכוך כאבים

 

תאמינו או לא, אבל יוגה מסוגלת גם לשכך כאבים ולספק הקלה, גם אם חלקית, לסובלים מהבעיות הרפואיות הספציפיות הבאות:
כאבים שנובעים מבעיות כרוניות בגב או בשורש כף היד.
הקלה חלקית על הכאב וחוסר הנוחות של חולי סרטן אחרי טיפול כימותרפיה.
כאב של חולים בשיגרון נווני ובדלקת פרקים שגרונית.

בנוסף, יש האומרים כי יוגה תורמת גם לחיזוק מערכת החיסון בהתמודדות מול דלקות.

השאירי פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

ספורטר – הרבה יותר מחדר כושר

רשת ספורטר היא אחת הרשתות המתפתחות בישראל בענף הכושר ושמה לעצמה למטרה להנגיש את האימונים לציבור רחב ככל הניתן.

הגיוון העצום בין סניפי הרשת נע במגוון פעילויות רחב מאוד – החל מחדר כושר שמעוצב בצורה טכנולוגית כך שייצא מגבולות הסטנדרט ועד למגוון שיעורי הסטודיו העצום שניתן למצוא במועדונים וכלה באימונים ייחודים שטיפחה הרשת.

אימוני EMSפילאטיס מכשירים עם ציוד מתקדם, ספינינג ועוד מגוון רחב של אפשרויות!

הצוות שלנו תמיד זמין לשירותכם לכל שאלה והתייעצות כדי שתוציאו את המקסימום מהאימון שלכם.

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן