אימוני משקל גוף מומלצים

תוכן עניינים

אימוני משקל גוף הם בעלי יתרונות רבים, כאשר אחד היתרונות המשמעותיים הוא העבודה שניתן לבצע אותה בכל מקום, כולל בחדר כושר.

אימוני משקל גוף כשמם כן הם –  אימונים שמבוססים על התנגדות של משקל הגוף, שבאמצעותו ניתן לפתח מגוון יכולות גופניות בו זמנית כמו: שיפור יציבה, שיווי משקל, כוח מתפרץ, הגדלת טווחי תנועה, שיפור בסבולת שריר ובכוח השרירים, שיפור ביכולת האירובית, שיפור בקואורדינציה ועוד! וכל זאת תוך כדי סיכון נמוך לפציעה וכיף גדול!

מדוע כדאי להתאמן במשקל גוף?

אימון משקל גוף נחשב “טבעי” יותר. לרוב, לא נעמיס על המפרקים יותר ממה שאנו שוקלים וכך נשמור עליהם משחיקה. בעקבות מגבלה זו, גם התרגילים אותם נבצע יהיו לרוב מורכבים ויעבדו על מספר קבוצות שרירים בו זמנית, וזאת על מנת להעמיס על השרירים ולגרום להם להתחזק, מה שמשפר את שיווי המשקל ומקדם יציבה נכונה, סיבולת שריר, גמישות, חיטוב ועיצוב הגוף. על מנת לחלק את העומס החיצוני על השרירים והמפרקים בצורה נכונה ולאפשר בסיס תומך ושמירה על האיברים הפנימיים, תדרש עבודה על שרירי הליבה אשר מייצבת את מרכז הגוף, אזור האגן, שרירי רצפת האגן, הסרעפת, שרירי הרחב הבטני, האלכסונים וזוקפי הגב.

באימוני משקל גוף נדרשת מאיתנו יותר הבנה של תנועתיות נכונה ומדויקת ופיתוח הדרגתי של שרירי הליבה המורכבים בעיקר משרירי הבטן וזוקפי הגב – עבודה על שרירים אלו חשובה למראה חטוב ופיתוח יכולות אתלטיות מכיוון שהיא מייצבת את שרירי הליבה. לכן, מומלץ מאוד לעבוד עם מאמן.ת כושר צמוד.ה אם אינכם מנוסים או מעוניינים ללמוד דברים חדשים. זכרו שביצוע לא נכון או לא מפוקח של תרגילים מסובכים יותר עלול לגרום לפציעה, גם אם מדובר במשקל גוף בלבד, לכן חשוב להיעזר במאמן כושר אישי המתמחה בתחום.

אז מה עושים באימוני משקל גוף?

תרגילי משקל גוף יכולים להיות בסיסיים מאוד, ברמה שתתאים גם למתאמנים מתחילים, או קשים ומורכבים. הכול בהתאם לרמת המתאמן. ניתן לשנות את אופן הביצוע של כל אחד מהתרגילים כדי להקשות או להקל על המתאמן בהתאם ליכולותיו. דוגמאות לתרגילים שמבצעים עם משקל גוף הם: סקוואטים, מכרעים, שכיבות סמיכה, פלאנק (בטן סטטית), פשיטת גב, מתח, דדליפט עם רגל אחת ועוד. אם נרצה להעלות את רמת הקושי בסקוואט לדוגמה, נוכל להוסיף קפיצה ואז ירידה לסקוואט או לחילופין להישאר זמן ארוך יותר למטה במהלך ביצוע התרגיל או ביצוע איטי יותר של התרגיל.

ניתן גם להתפתח לתרגילים קשים ומסובכים אף יותר, כאלה שמתאימים למתאמנים מתקדמים כמו לדוגמה פיסטול סקוואט (סקוואט על רגל אחת), עמידת ידיים, פלאנק על רגל\יד אחת, דגל, פרונט לאוור, עליות כוח וכו’. חלק מהיופי באימון משקל הוא שהאימון משלב בתוכו מגוון תרגילים מכל מיני ענפי ספורט שונים כמו 'אימון רחוב', התעמלות קרקע, יוגה, טבטה, קיבקבוקס, פילאטיס ועוד.  אצלנו בספורטר, אתם מוזמנים להנות מאימוני המשקל הגוף השונים במועדונים – כמו TRX, פילאטיס מיזרון ופילאטיס מכשירים, טבטה, קיקבוקס ויוגה ברמת גן.

 

למרות שזה לא חובה, על מנת להעשיר את כמות התרגילים, ניתן להיעזר באביזרים כמו TRX או רצועות שונות על מנת לייצר רמת התנגדות מתאימה. כך לדוגמה, כל מי שאינו יכול לבצע עליית מתח, יכול להיעזר בגומייה אשר תקל עליו בעלייה ותאפשר לו להשלים את התרגיל ולהתחזק כך שבעתיד יוכל להשלימו ללא שימוש בגומייה.

האם אימון משקל גוף יכול להחליף משקולות? 

כמו בהרבה מקרים אחרים, התשובה היא “תלוי”. תלוי בעיקר ברמת המתאמן והמטרות שהוא הציב לעצמו. כך למשל עבור מתאמן שהציב לעצמו גידול משמעותי במסת שריר כמטרה, אימונים כנגד משקל גוף לא יהיו בהכרח אופטימליים, שכן נדרשת התנגדות משמעותית יותר למתאמן מסוג זה, בעיקר אם הוא מנוסה.

אז למי אימון משקל גוף מתאים? 

אימון משקל גוף מקדם כושר גופני כללי, גמישות, חיזוק שרירי ליבה ומתאים בעיקר למתאמנים שהלו"ז שלהם איננו אחיד, שטסים הרבה, כאלה שמחפשים לאתגר את עצמם בדברים חדשים, מי שמחפש אימון מעניין ומגוון יותר ולמי שרוצה למקסם את הזמן שהוא משקיע בכושר. 

בנוסף, אימון משקל גוף מסייע לאנשים הסובלים מפציעות כאלה ואחרות – מגוון התרגילים הרחב מאפשר עבודה “סביב” הפציעה או עומסים מאוד נמוכים על אזור הפציעה המקדמים את ההחלמה. חשוב לציין שבמקרים אלו חשוב לעבוד יחד עם איש מקצוע על מנת להתאים את האימון ליכולות המתאמן בהינתן המגבלות שלו.

לסיכום:

אימוני משקל גוף יכולים להיות אלטרנטיבה לאימוני כוח סטנדרטיים עם מכונות או משקולות, או יכולים להיות תוספת. שינוי משמעותי בהרכב הגוף, כמו ירידה במשקל וב-% השומן דורשת גם הקפדה תזונתית בנוסף לאימונים. תוצאות מגיעות מהשילוב של אימונים מותאמים ותזונה מותאמת.

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן