הקשר בין ספורט למראה עור פנים צעיר

תוכן עניינים

כולם כבר יודעים שפעילות גופנית מציעה יתרונות נהדרים ללב, לריאות ולמצב הנפשי. אבל הנה סיבה נוספת בגינה כדאי לכם להתחיל לזוז: פעילות גופנית סדירה היא אחת המפתחות לעור בריא.

בדרך כלל יש נטייה להתמקד יותר ביתרונות של הפעילות הגופנית לכלי הדם והלב, ובצדק! אבל כל דבר שמקדם זרימת דם בריאה, עוזר לשמור גם על עור פנים בריא ורענן, כפי שיעיד כל מי שעבר טיפול פנים לגברים או נשים.

פעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם

לאלה הסובלים מנגעי עור כמו אקנה, רוזציאה או פסוריאזיס, מומלץ לנקוט במשנה זהירות כדי להגן על העור בזמן האימון, עם זאת, בעיות עור לא אמורות למנוע מכם להתאמן ולעסוק בספורט, כי:

  • פעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם ובכך מסייעת להזנת תאי העור ולשמירה על החיוניות שלהם. 
  • זרימת הדם עוזרת לשטוף מהתאים את חומרי הפסולת, כולל רדיקלים חופשיים. אמנם, הכבד הוא המופקד על מלאכת ניקוי הרעלים בגוף, אבל הגברת זרימת הדם בעת האימון, מסייעת לשטיפת פסולת התאים מהגוף. למעשה, זה כמו ניקוי העור מבפנים.

פעילות גופנית משחררת מתחים

הוכח כי פעילות גופנית מקלה על המתח. הפחתת המתח יכולה לשפר מצבים המחמירים בעקבות מתח. למשל, הפחתת המתח יכולה לשפר מצבי אקנה ואקזמה. למרות שחוקרים עדיין בודקים את הקשר בין מתח למצב העור, יש מחקרים המראים שבלוטות החלב, המייצרות שומן בעור, מושפעות מהורמוני הלחץ.

בנוסף, אימון סדיר מחזק את השרירים. וגם אם זה לא משפיע ישירות על העור, עדיין, שרירים מוצקים יותר מעניקים מראה כללי טוב יותר.

פעילות גופנית ששומרת על בריאות העור

עם כל היתרונות הרבים של הספורט, יש מקרים שבהם הוא עלולה לסכן את העור. למרבה המזל, הגנה על העור היא פשוטה וקלה מאוד.

  • הגנה מהשמש

הסכנה העיקרית המאיימת עליכם כשאתם מתאמנים בחוץ, היא החשיפה לשמש. כוויות שמש מגדילות את הסיכון לסרטן העור, מזקינות את העור, ומבטלות את התועלת שהעור היה אמור לקבל מהאימון. לכן, הימנעו מפעילות גופנית בחוץ בשעות השיא של השמש (בין 16:00-10:00).

כאשר אתם מתאמנים בחוץ השתמשו בקרם הגנה. אולי אתם נמנעים ממריחת הקרם, כי הוא נכנס לכם לעיניים וגורם לעקצוצים כשאתם מזיעים, אבל יש היום מסנני קריה חדשים עם Ph מאוזן, שאינם צורבים. 

אם יש לכם עור שמן או בעיות אקנה, בחרו במוצר נטול שומן, או במוצר החדשני – אבקה המכילה הגנת SPF (Sun Protection Factor).

כדי להגן על העור, אל תסתפקו רק בקרם הגנה, כי ההזעה עשויה להסיר את קרם ההגנה מהעור, ולהשאיר אותו חשוף לפגעי השמש. כשמזיעים, בניגוד למצב שבו לא מזיעים, די בשיעור מופחת ב-40% של קרני UV, כדי לשרוף את העור. לכן, להגנה נוספת חבשו כובע שמצל על הפנים, ובגדים שמכסים את הגוף.

  • הגנה על העור מפני שפשופים

שפשוף העור בעת הפעילות הגופנית עלול להוביל לפריחה. עבור אנשים עם נטייה לאקנה, הגירוי וההזעה המוגברים הנגרמים מבגדי האימון הצמודים, עלולים להוביל לסוג של אקנה הנקראת אקנה מכניקה (Acne Mechanica). כדי למנוע תופעה זו ולשמור על עור יבש וקריר יותר, מומלץ ללבוש כובע וחולצה מנדפי לחות או בגדי אימון רפויים, ולהתקלח מיד לאחר האימון.

לפני שאתם יוצאים לאימון, וודאו שהעור נקי (גם מאיפור), כדי למנוע סתימת נקבוביות, שעלולה להוביל לאקנה. בנוסף, מרחו קרם לחות מרגיע לאחר המקלחת, כדי להגן על העור ולמנוע גירויים.

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן