חזרה לכושר לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך

שכיבות סמיכה | ספורטר חדר כושר

תוכן עניינים

כל פרוצדורה רפואית דורשת שיקום. החלפת מפרק ברך היא אמנם הליך רפואי שהמטרה שלו ברורה, להוריד את תחושת הכאב בברך ולשפר את איכות חייו של המטופל, אבל אם לא תתמידו בקיום אורח חיים ספורטיבי, הרי שלא משנה מה יעשו אנשי המקצוע, לא נראה את התוצאות להן אנחנו מקווים.

כמובן, החלפת מפרק ברך זה לא צחוק ואי אפשר לצפות לחזור לפעילות ספורטיבית מלאה, בעצימות גבוהה, ללא כל הכנה מוקדמת. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו פה. ביחד, נבין איך אפשר לעבור את תהליך ההחלמה בצורה הטובה ביותר. 

מה המטרות שלנו בבניית תכנית אימון להחלמה של מפרק הברך 

בגדול, כאשר אנחנו בוחרים את תכנית האימונים שלנו, אנחנו צריכים להתייחס לכמה תחומים חשובים, להם אנחנו צריכים לתת מענה לאורך תוכנית האימונים החדשה שלכם: 

ראשית, פעילות ספורטיבית חשובה כדי לחזק את הגוף לאורך שלבי ההחלמה: 

בפרק הזמן המקדים לניתוח וכמובן, בימים שלאחריו, אי אפשר לקיים פעילות גופנית, כמעט בכלל. המשמעות היא כי לא רק הברך נפגעת כתוצאה מכך, אלא גם מערכות אחרות של הגוף, להן לא נתנו את המענה הדרוש. הברך היא לא חלק נפרד מהגוף כולו. מדובר על מפרק הנתמך על ידי שרירים, אליהם זורם דם אותו מספק הלב וכן הלאה. שיקום לאחר החלפת מפרקי ברך, הכולל פעילות ספורטיבית צריך להיעשות בליוויי רופא  ולכלול פעילות אירובית ואנאירובית. הראשונה, כדי לחזק את פעילות הלב והריאות, במה שנקרא: 'סיבולת לב ריאה', פשוט כדי לשמור על גוף בריא. החלק השני, היא פעילות אנאירובית שמטרתה, לחזק את השרירים, אשר בין היתר, צריכים לעזור למפרק הברך לנוע בחופשיות. 

שנית, בעת החזרה לקיום אורך חיים ספורטיבי, אנחנו צריכים להגדיל את טווח התנועה של המפרק: 

ניתוח בשביל החלפת מפרק ברך, נועד לכתחילה, כדי להוריד את מידת הכאב והסבל, של המטופל, בזמן ביצוע תנועות כאלו ואחרות. אבל, אי אפשר לצפות כי ברגע הראשון, לאחר הניתוח, לא יהיו עוד כאבים והברך, אשר התרגלה לטווח תנועה קטן, כתוצאה מהסימפטומים שקדמו לניתוח, תהפוך פתאום גמישה וקלה לתנועה. את הדרך להרחבת טווח התנועה צריך לעשות בהדרגה וכמובן, חשוב לשים לב ולא לנסות להגיע למקסימום טווח התנועה של הברך ברגע הראשון. אלא, יש לעשות זאת בהדרגה.

שלישית, תכנית האימונים צריכה להיות כזו שתאפשר לכם להתמיד לאורך הזמן: 

לא תמיד קל לעבור שיקום אחרי ניתוח. לכן, תמיד טוב לבחור פעילות ספורטיבית מהנה וכזו שאתם יכולים להתמיד בה, גם אם לא יהיה תמיד קל. כמובן, לא כל פעילות ספורטיבית תתאים למצבכם, אבל תמיד עדיף לבחור באלטרנטיבה המועדפת עליכם מאשר, לנסות ולהתגבר גם על הכאבים וגם על הרתיעה מפעילות ספורטיבית מסויימת, בייחוד לאור העובדה כי יש הרבה אלטרנטיבות מצויינות אחרות. 

למה חשוב לקבל ייעוץ רפואי והדרכה בתהליך השיקום 

פשוט, כי אתם לא יכולים להיות בעלי הידע הדרוש בשביל להתאים לכם את תכנית האימונים המתאימה למצבכם. תמיד טוב לשלב, בין ייעוץ של הגורם המטפל ובין הדרכה של מאמני כושר מוסמכים. ביחד, אפשר יהיה לרקוח עבורכם אימון, אשר ישלב בין כל המטרות אותן ציינו לעיל. אנחנו מאמינים כי הקפדה על אורח חיים בריא, יעזור לכם לעבור את תהליך ההחלמה במהירות רבה יותר ובעיקר, בתחושה של הנאה, עד כמה שניתן. 

לקבלת מידע נוסף, אנחנו מזמינים אתכם לדבר איתנו ולבנות ביחד, את תכנית האימונים הנכונה עבורכם. 

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן