כמה זמן אחרי ניתוח אפשר לחזור להתאמן?

תוכן עניינים

אם אתם אמורים לעבור ניתוח, אתם עשויים לתהות תוך כמה זמן תוכלו לחזור לשגרת האימון הגופני שלכם. אחרי הכול, אתם לא רוצים לאבד את כל ההטבות הגופניות שהצלחתם להרוויח בחדר הכושר בתקופה האחרונה.

אבל חזרה לחדר הכושר מוקדם מדי, למשל אחרי ניתוח הגדלת חזה, עלולה לעכב את ההחלמה, או אפילו להיות כרוכה בהשלכות בריאותיות חמורות. אם כך, תוך כמה זמן אפשר להתחיל להתאמן שוב לאחר הניתוח? כדי לקבל מענה, המשיכו לקרוא!

האם כדי לי להתאמן לאחר הניתוח?

למרות שפעילות גופנית מאומצת לאחר ניתוח כרוכה בסיכונים, כאשר עושים זאת נכון, פעילות גופנית כשאתם מתאוששים מההליך הכירורגי, יכולה דווקא להיות רעיון טוב. פעילות גופנית מסייעת לקדם את זרימת הדם בכול הגוף, לתמוך בטווחי תנועת המפרקים ואף לסייע להליך ההתאוששות.

בנוסף ליתרונות הגופניים, פעילות גופנית מסייעת גם לקידום תפישה נפשית חיובית יותר, שמצדה חשובה להתמודדות קלה יותר עם תהליך ההחלמה שלכם.

עם זאת, חשוב להיזהר! פעילות גופנית מאומצת מדי עלולה להחמיר את הניתוח שבוצע ולעכב את ההחלמה. אם תפעלו בזהירות, תוכלו לשלב פעילות גופנית בשגרת החיים שלכם, זמן לא רב לאחר הניתוח, וליהנות מיתרונותיה הרבים.

מתי אוכל לחזור לאימון הגופני?

פעילות גופנית היא חלק חשוב משגרת היום, ואם נהגתם להתאמן בקביעות, יהיה לכם קשה לשבת בחוסר מעש לאחר הניתוח. לכן, חשוב שתהיו זהירים, גם אם אתם מאוד מתלהבים לחזור כבר לאימון הגופני. לפני שאתם מחליטים שהחזרה לאימון בטוחה עבורכם, קחו בחשבון שאין תשובה שמתאימה לכולם! 

כשמדובר על חזרה לאימון אחרי ניתוח, אין כללים קשיחים שמתאימים לכולם. קיימים ניתוחים שונים, חלקם קלים יותר וחלקם פולשניים יותר, וכול גוף מגיב בצורה אחרת להרדמה, לניתוח ולתהליך ההחלמה. לכן, בהתאם לאופי הניתוח ולמורכבות שלו, יתכן שתצטרכו להמתין בין 3-2 שבועות או יותר, לפני שתחזרו לאימון מאומץ. אבל זו רק הערכה. מומלץ להתייעץ עם הרופא, עוד לפני הניתוח כדי שידריך אתכם לגבי כל מה שצפוי לכם לאחר הניתוח.

מה הייתה רמת הכושר שלכם לפני הניתוח?

גוף בריא יותר, נוטה לחזור מהר יותר לשגרה. המשמעות היא שאם הייתם פעילים מאוד לפני הניתוח שעברתם, יתכן שתוכלו לחזור לאימון מוקדם יותר, מאדם שעבר אותו ניתוח אבל נהג להתאמן בתדירות נמוכה יותר. בכול אופן, כדאי שתהיו מציאותיים לגבי רמת הכושר שלכם, תיקחו בחשבון את המהירות שבה אתם בדרך כלל מתאוששים מפציעה או ממחלה, ותתכננו את דרככם לחדר הכושר בהתאם.

עם זאת, אל תתאכזבו מהפסקת האימון. התאוששות לאחר ניתוח היא דרך נפלאה להתחיל להכניס את שגרת האימון הגופני ללוח הזמנים שלכם, לא משנה איזו רמה של אימון גופני מתאימה לכם.

דברו עם הרופא שלכם

הדרך הטובה ביותר לקבל תובנות לגבי תהליך ההחלמה וההתאוששות לאחר הניתוח היא להתייעץ עם הרופא שלכם. רק איש מקצוע שמכיר אתכם יוכל לתת לכם הערכה מותאמת אישית הנוגעת גם לציר הזמן של ההתאוששות שלכם, ולמשך הזמן הנדרש עד שתבריאו מספיק כדי להתמודד עם האתגרים של פעילות גופנית מאומצת, או לא (תלוי בכם).

בנוסף, קחו בחשבון שהרופא ייתן לכם המלצות המסתמכות על מצבכם הגופני ועל הנסיבות הספציפיות שלכם. אין ספק שהרופא הוא האדם שבאמת ידע מה הכי טוב לכם. אז אל תנסו להיות גיבורים גדולים, אל תתעלמו מעצותיו של הרופא שלכם, ואל תחליטו לחזור לאימון הגופני שלכם בפזיזות, ברגע שנראה לכם שתוכלו לעמוד באתגרי האימון. יכולות להיות לכך השלכות בריאותיות משמעותיות מאוד.

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן