פילאטיס: הכול על שיטת האימון הכי מאזנת שיש

תוכן עניינים

אז מה זה בכלל פילאטיס?

פילאטיס היא שיטת אימון אשר שמה דגש על נשימה נכונה ועל מאזן בין גוף לנפש.

למרות שקיימות מספר אסכולות של פילאטיס, בסך הכול עקרונות השיטה נשארים זהים:

  • ריכוז
  • שליטה
  • מרכז
  • זרימה
  • דיוק
  • נשימה

האימון כולל חיזוק והרפיה של השרירים, נשימות ארוכות המאפשרות הגדלת נפח ריאות ואת מחזור הדם ותרגילי גמישות, יציבה ושיווי משקל.

האימון מתמקד בחיזוק שרירי הליבה והיציבה, תוך כדי מתיחה והארכה של שרירי הגוף.

פילאטיס למתחילים ולמתחילות

אימון פילאטיס יכול להגיע במגוון רמות, החל מרמה נמוכה, דרך רמה בינונית ועד רמה גבוהה במיוחד. הכול תלוי ביכולת וברצון של כל מתאמן ומתאמנת.

התרגול דורש הפעלת כוח משמעותי, אך ללא חזרות מרובות על כל תרגיל – כלומר, אם אתם רק מתחילים להתאמן בפילאטיס, מספיק שתגייסו את מירב הכוח שלכם לביצוע התרגיל ותשמרו עליו לאורך החזרות.

האימון יכול להיות מורכב או מרוטינת תרגילים עם זרימה תנועתית, כלומר מעבר מעניין בין תנוחה לתנוחה, או פשוט מתרגילים שמבוצעים אחד אחרי השני בעצימות גבוהה.

יתרונות האימון

חזרה למנח גוף נכון:

 אורח החיים הנוכחי של העולם המערבי מאלץ אותנו לבצע לא מעט פעולות גופניות אשר עלולות לגרום לגוף לצנוח ולסגת מתנועתו הטבעית. ישיבה ארוכה במשרד, חוסר איזון של צוואר וכתפיים ואפילו סחיבה לא נכונה של משקל כבד. פילאטיס מסייע למתאמנים ולמתאמנות לחזור למנח גוף נכון, בו השלד מאוזן והשרירים מצויים באורכם האידיאלי ביותר בלי מתחים מיותרים.

הפחתת עומס על הגוף:

האימון מסייע לגוף לבצע מטלות יומיומיות ללא מאמצים מיותרים, להימנע משחיקה ולהפחית פציעות פוטנציאליות ופגיעה בגוף. משום שהשרירים המייצבים הם אלה אשר פועלים באופן דומיננטי באימון , הם אלה שמגייסים את הגוף להתרגל לנוע נכון ולאפשר טווחי תנועה גדולים יותר, הן למפרקים והן לאורך עמוד השדרה, וכן ולמנוע לחץ על החוליות.

חיטוב ועיצוב: ניתן להשוות את אימון הפילאטיס לאימון כוח, המשלב פעילות אנאירובית ופעילות אירובית קלה ביחד, אשר מסייע לחיזוק השרירים ולהצרת היקפים באופן משמעותי. הוא אמנם לא אימון אשר שורף שומנים בעצימות גבוהה, אך כתוצאה ממנו המותניים והכתפיים מתפסלות ושרירי הבטן, הזרועות, הישבן והירכיים מתפתחים ומודגשים. או במילים אחרות: יתכן שלא תרדו במשקל מפילאטיס, אבל בהחלט תרדו במידה.

רגיעה וחיבור הדוק בין גוף לנפש:

תרגול קבוע מסייע להפחתת מתח באמצעות נשימות קבועות, מודעות ועמוקות, אשר הוכחו כמשפיעות על תחושת הרוגע במערכת העצבים. מעבר לכך, שחרור האנדורפינים במהלך האימון גורם לעלייה משמעותית במצב הרוח החיובי ולשינה רציפה ורגועה יותר.

למי פילאטיס מתאים?

לכולם! מדובר בשיטת אימון מצוינת גם עבור מתאמנים ומתאמנות מתחילים שאינם בכושר שיא וגם עבור כאלה ותיקים אשר רוצים למקסם את יכולותיהם.

בעבר היה האימון מקושר בעיקר לקהל מתאמנות נשי, אך בשנים האחרונות הבינו גברים רבים את יתרונותיו ומצטרפים למהפכת הגמישות וטווח התנועה.

עבור מי שמעוניינים לשפר את היציבה, לפתח שרירים באופן נכון ולשמור על איזון של שיווי משקל ושל גוף ונפש – פילאטיס הוא התרגול המושלם.

מבחינת רמה, התרגילים נותרים זהים, רק שרמת ההתנגדות מותאמת עבור כל מתאמן ומתאמנת – כל אחד ואחת עושים כפי יכולתם ובקצב שלהם.

אילו סוגי פילאטיס יש?

פילאטיס מזרן (פילאטיס רצפה)

שיעור של 45 דקות בדרך כלל אשר מבוצע על מזרן או על רצפה.

תרגילי פילאטיס המזרן מפתחים קואורדינציה – שילוב של פעילות מוחית עם פעילות חושית של השרירים, ברצף ועם חזרות מסודרות, וכמובן, תוך כדי נשימה מודעת ונכונה.

הקרקע מעניקה למתאמנים ולמתאמנות גם תמיכה וגם התנגדות למתיחת הגוף. ניתן לשלב באימון גם אביזרים כמו גומייה, משקולות, גליל, כדור ועוד.

פילאטיס מכשירים

פילאטיס מכשירים הוא אימון שמתבצע על מכשירים ייעודיים אשר פועלים על התנגדות קפיצים וניתן לכוון אותם לרמת המתאמן או המתאמנת.

המכשיר הפופולארי ביותר הוא ה”רפורמר”, מיטה אשר נעה קדימה ואחורה ומבוססת על התנגדות קפיצית, המסייעת למתיחה של השרירים.

בנוסף קיימים מכשירים כמו טרפז, כיסאות פילאטיס, מכשירים קשתיים וקורליין, הכולל גומיות התנגדות, סולם ודיסקים מסתובבים.

פילאטיס היריון

אימון פילאטיס המיועד לנשים הרות הוא עדין ורגיש יותר.

בזמן ההיריון יש לחץ על הגב עקב הבטן הכבדה ושחרור של מפרקים כתוצאה מהורמונים המציפים את הגוף.

לכן יש להתייחס לאשה בהריון באופן עדין ומותאם באימון הפילאטיס, עם דגש על נשימה נכונה, עבודה עם החלק המרכזי של הגוף וחיזוק רצפת האגן, ללא גרימת נזק לעובר או לאמא לעתיד.

כמו כן, חשוב לשמור על האיסורים בפעילות גופנית לנשים בהריון, כמו שכיבה על הגב החל בשליש ההיריון השני.

פילאטיס אחרי לידה

אימון של 45 דקות בדרך כלל, המיועד להחזרת הגוף למצבו טרם הלידה.

מאחר שהגוף הנשי עובר שינויים רבים מאד בתקופת ההיריון, יש נשים שמעוניינות להחזירו לתפקוד ואף לשפרו: חיזוק שרירי הידיים והזרועות עבור נשיאת התינוק או התינוקת, חיזוק שרירי רצפת האגן אשר נחלשו, חיזוק שרירי הבטן אשר אינם יציבים מספיק ועוד.

פילאטיס מטבעו מסייע להחזרת הגוף למנח הנכון, כך שעבור נשים אחרי לידה הוא האימון המושלם.

פילאטיס שיקומי

בפילאטיס שיקומי, הדגש הוא על החזרת שליטה על הגוף, עבור המתאמן או המתאמנת אשר גופם נפגע בעבר.

אחרי תשאול אבחוני, מותאמים המכשירים והאביזרים שעשויים לסייע בחיזוק הגוף שנחלש וכמובן לא לגרום כאב או נזק תוך כדי האימון.

האימון מתבצע בתשומת לב מדויקת ובהתאם ליכולת, ולא פעם משולב במכשיר הקורליין, המיועד לשיקום ופיזיותרפיה.

ספורטר – הרבה יותר מחדר כושר

רשת ספורטר היא אחת הרשתות המתפתחות בישראל בענף הכושר ושמה לעצמה למטרה להנגיש את האימונים לציבור רחב ככל הניתן.

הגיוון העצום בין סניפי הרשת נע במגוון פעילויות רחב מאוד – החל מחדר כושר שמעוצב בצורה טכנולוגית כך שייצא מגבולות הסטנדרט ועד למגוון שיעורי הסטודיו העצום שניתן למצוא במועדונים וכלה באימונים ייחודים שטיפחה הרשת.

אימון EMSפילאטיס מכשירים עם ציוד מתקדם, TRXטבטה ועוד מגוון רחב של אפשרויות!

הצוות שלנו תמיד זמין לשירותכם לכל שאלה והתייעצות כדי שתוציאו את המקסימום מהאימון שלכם.

רוצים לתפוס קצת צבע? חדש! מכונות שיזוף בספורטר! לחצו לפרטים

מאמרים נוספים

ספורטר

תודה, נחזור אליך בהקדם!

רוצה להתאמן עם החברים?
שתף אותם!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="4949"]

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

נשמח לשמוע מכם

שלחו הודעה!

[leadercf7 campid="5594"]
דילוג לתוכן